Ortaöğretim Merkez Kurulu, 7 Mart 2024'te CBSE 10. Sınıf Sosyal Bilimler Sınavı 2024'ü gerçekleştirdi. Sınav yurt genelinde ve yurt dışında 10.30-13.30 saatleri arasında gerçekleştirildi.
CBSE Sınıf 10 Sosyal Bilimler Sınavı 2024: Zorluk seviyesi kolaydan orta seviyeye
Öğrencilerin çoğunluğuna göre iş kolaydı; Bazıları için ise sosyal bilim çalışmaları orta düzeydeydi. Öğretmenler için işin zorluk seviyesi orta düzeyde kolaydı.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Lucknow Devlet Okulu'nun 10. Sınıf öğrencisi Anushka Chand şunları söyledi: “Genel olarak bakıldığında, az çok teorinin genel uygulamasına dayanan dengeli bir makaleydi.” Aynı okuldan Maitrayee Jha şunları söyledi: “Makale ılımlıydı. Objektif sorular oldukça basit ve anlaşılırdı. Kısa ve uzun cevaplar konsepte dayalıydı ve kart çalışması çok kolaydı.”
LPS Okulu öğrencisi Shivam Patel şunları söyledi: “Genel olarak makale vasattı. ÇSS'ler oldukça kolaydı. Vakaya dayalı sorular kavramsal temelde sorulduğu için karmaşıktı. Kısa ve uzun sorular yanıltıcı ve oldukça uzundu.” Dwani Bhatnagar şunları söyledi: “ÇSS'lerin tümü ders kitabına dayalı ve kolaydı. Çok kısa cevaplar da oldukça basitti ve bir sebep içeriyordu. Kısa sorular kolaydı ancak kavramsal temelli oldukları için zorlayıcıydı. Uzun olanlar genel ifadelerle oldukça basitti. Vaka bazlı bir çalışma dolaylı olarak sorgulandı. Harita çok basit ve doğrudandı.”
GD Goenka Devlet Okulu Lucknow öğrencisi Neil Bajpai, ÇSS'lerin bilgi ve uygulamaya dayalı soruların bir karışımı olduğunu söyledi. Ishani Gurjar ve Akshat için konuşma çok basit ve doğrudandı.
GD Goenka'dan Khushi, öznel soruların NCERT müfredatındaki kavramların netliğine dayandığını söyledi. Chaitanya Shukla ve Devansh'ın sözleriyle, örnek kağıtları/soru kağıtlarını kuruldan çok önce çalışmış olan öğrenciler, soru kağıtlarını o kadar da zorlayıcı bulmayacaktır.
Öğretmenlere göre harita soruları doğrudan ve bilgiye dayalıydı. Bazı öznel sorular zordu ve eleştirel analiz ve kavramların tam olarak anlaşılmasını gerektiriyordu. Çoğu öğrenci performansına güveniyordu.
LPS TGT Sosyal Bilimlerinden Geetanjali Hasani şunları söyledi: “Soru kağıdının genel standardı tatmin edici bulundu. Objektif sorular basit ve karmaşıktı. Hem kısa hem de uzun sorulara erişilebilirdi. Soruların çoğunluğu ifadeye dayalı bir formatı takip ediyordu. Harita çalışması bileşeni herhangi bir önemli zorluk yaratmadı. Özetle, işin genel zorluğu kolaydan orta seviyeye kadar değişiyordu.”
TGT Sosyal Bilimler, KIIT Dünya Okulu, Gurugram'dan Priyanka Swami şunları söyledi: “Sosyal bilim çalışmaları, analiz ve uygulamaya dayalı soruların dengeli bir karışımıydı; Zorluk seviyesi orta düzeydeydi. Soru kağıdı bilgi, analiz ve uygulamayla ilgili soruların dengeli bir karışımıydı. Makale biraz sıkıcıydı ve bu nedenle bugünkü sosyal bilimler sınavında 10. sınıf öğrencileri için zaman yönetimi zorlayıcı olabilirdi. Genel olarak öğrenciler CBSE Sosyal Bilimler makalesinin kolay olduğunu ve doğrudan öngörülen müfredattan ve NCERT kitaplarından geldiğini buldular. Bir branş öğretmenine göre çok az soru dışında iş kolay ve dengeli.
Ghaziabad'daki Silverline Prestige Okulu'nda PGT Tarih Bölümü'nden Shruti Sharma, soru kağıdının kurul düzenine göre dahili seçimle 37 sorudan oluştuğunu söyledi. Çalışmanın zorluk derecesi orta-kolay arasıydı. Kart sorusu basitti. Öğrencilerden gelen geri bildirimler çalışmanın kolay olduğu yönündeydi.
Ludhiana'daki Ram Lal Bhasin Devlet Okulu'ndan Dilpreet Singh Atwal, işin “ne kolay ne de zor” olduğuna inanıyordu.
Ludhiana'daki BCM Okulu'ndan Keshav Chadda, işin “kolay” olduğunu iddia etti. Atam Devlet Okulu'ndan Angel Mehta da aynı şeye inanıyordu.
Jesus Sacred Heart'tan Divya Maurya, işin “beklenenden biraz daha zor” olduğunu söyledi. “Bazı ÇSS'ler kafa karıştırıcıydı.” Aynı okuldan Gurnoor Kaur, resim temelli sorunun da “çok kafa karıştırıcı” olduğunu belirtti.
Kundan Vidya Mandir Okulu'nda sosyal bilimler öğretmeni olan Parul Sharma, makalenin “oldukça kavramsal” olduğunu söyledi. Ona göre makale “orta ila zor” idi.
CBSE Sınıf 10 Sosyal Bilimler Sınavı 2024: Zorluk seviyesi kolaydan orta seviyeye
Öğrencilerin çoğunluğuna göre iş kolaydı; Bazıları için ise sosyal bilim çalışmaları orta düzeydeydi. Öğretmenler için işin zorluk seviyesi orta düzeyde kolaydı.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Lucknow Devlet Okulu'nun 10. Sınıf öğrencisi Anushka Chand şunları söyledi: “Genel olarak bakıldığında, az çok teorinin genel uygulamasına dayanan dengeli bir makaleydi.” Aynı okuldan Maitrayee Jha şunları söyledi: “Makale ılımlıydı. Objektif sorular oldukça basit ve anlaşılırdı. Kısa ve uzun cevaplar konsepte dayalıydı ve kart çalışması çok kolaydı.”
LPS Okulu öğrencisi Shivam Patel şunları söyledi: “Genel olarak makale vasattı. ÇSS'ler oldukça kolaydı. Vakaya dayalı sorular kavramsal temelde sorulduğu için karmaşıktı. Kısa ve uzun sorular yanıltıcı ve oldukça uzundu.” Dwani Bhatnagar şunları söyledi: “ÇSS'lerin tümü ders kitabına dayalı ve kolaydı. Çok kısa cevaplar da oldukça basitti ve bir sebep içeriyordu. Kısa sorular kolaydı ancak kavramsal temelli oldukları için zorlayıcıydı. Uzun olanlar genel ifadelerle oldukça basitti. Vaka bazlı bir çalışma dolaylı olarak sorgulandı. Harita çok basit ve doğrudandı.”
GD Goenka Devlet Okulu Lucknow öğrencisi Neil Bajpai, ÇSS'lerin bilgi ve uygulamaya dayalı soruların bir karışımı olduğunu söyledi. Ishani Gurjar ve Akshat için konuşma çok basit ve doğrudandı.
GD Goenka'dan Khushi, öznel soruların NCERT müfredatındaki kavramların netliğine dayandığını söyledi. Chaitanya Shukla ve Devansh'ın sözleriyle, örnek kağıtları/soru kağıtlarını kuruldan çok önce çalışmış olan öğrenciler, soru kağıtlarını o kadar da zorlayıcı bulmayacaktır.
Öğretmenlere göre harita soruları doğrudan ve bilgiye dayalıydı. Bazı öznel sorular zordu ve eleştirel analiz ve kavramların tam olarak anlaşılmasını gerektiriyordu. Çoğu öğrenci performansına güveniyordu.
LPS TGT Sosyal Bilimlerinden Geetanjali Hasani şunları söyledi: “Soru kağıdının genel standardı tatmin edici bulundu. Objektif sorular basit ve karmaşıktı. Hem kısa hem de uzun sorulara erişilebilirdi. Soruların çoğunluğu ifadeye dayalı bir formatı takip ediyordu. Harita çalışması bileşeni herhangi bir önemli zorluk yaratmadı. Özetle, işin genel zorluğu kolaydan orta seviyeye kadar değişiyordu.”
TGT Sosyal Bilimler, KIIT Dünya Okulu, Gurugram'dan Priyanka Swami şunları söyledi: “Sosyal bilim çalışmaları, analiz ve uygulamaya dayalı soruların dengeli bir karışımıydı; Zorluk seviyesi orta düzeydeydi. Soru kağıdı bilgi, analiz ve uygulamayla ilgili soruların dengeli bir karışımıydı. Makale biraz sıkıcıydı ve bu nedenle bugünkü sosyal bilimler sınavında 10. sınıf öğrencileri için zaman yönetimi zorlayıcı olabilirdi. Genel olarak öğrenciler CBSE Sosyal Bilimler makalesinin kolay olduğunu ve doğrudan öngörülen müfredattan ve NCERT kitaplarından geldiğini buldular. Bir branş öğretmenine göre çok az soru dışında iş kolay ve dengeli.
Ghaziabad'daki Silverline Prestige Okulu'nda PGT Tarih Bölümü'nden Shruti Sharma, soru kağıdının kurul düzenine göre dahili seçimle 37 sorudan oluştuğunu söyledi. Çalışmanın zorluk derecesi orta-kolay arasıydı. Kart sorusu basitti. Öğrencilerden gelen geri bildirimler çalışmanın kolay olduğu yönündeydi.
Ludhiana'daki Ram Lal Bhasin Devlet Okulu'ndan Dilpreet Singh Atwal, işin “ne kolay ne de zor” olduğuna inanıyordu.
Ludhiana'daki BCM Okulu'ndan Keshav Chadda, işin “kolay” olduğunu iddia etti. Atam Devlet Okulu'ndan Angel Mehta da aynı şeye inanıyordu.
Jesus Sacred Heart'tan Divya Maurya, işin “beklenenden biraz daha zor” olduğunu söyledi. “Bazı ÇSS'ler kafa karıştırıcıydı.” Aynı okuldan Gurnoor Kaur, resim temelli sorunun da “çok kafa karıştırıcı” olduğunu belirtti.
Kundan Vidya Mandir Okulu'nda sosyal bilimler öğretmeni olan Parul Sharma, makalenin “oldukça kavramsal” olduğunu söyledi. Ona göre makale “orta ila zor” idi.