12. sıra için 2 kurul sınavı, NCF taslağında önerilen akışlar arasında seçim özgürlüğü

Kizilcik

Member
Ulusal Müfredat Çerçevesi taslağına (NCF) göre, iki yarıyılda yapılan yönetim kurulu sınavları 12. sınıf için geri alınabilir ve 10. ve 12. sınıflar için final puanı bir önceki sınıfın notlarını dikkate alır.


2 12. Sınıf kurul sınavları, Perşembe günü yayınlanan NCF taslağının hükümleri arasındadır (resim için kullanılan resim). (PTI FOTOĞRAF.)

Yeni Ulusal Eğitim Politikası (NEP) kapsamında hazırlanan NCF, bilim, sanat veya beşeri bilimler ile ekonomi konularını 11. ve 12. sınıflar için ayırmaya yönelik mevcut uygulamanın da kaldırılmasını öneriyor. NCF en son 2005 yılında revize edilmiştir.

Ancak bu, sınav kurulunu reforme etmeye yönelik ilk girişim değil.

Sürekli ve Kapsamlı Değerlendirme (CCE), 2009’da 10. sınıflar için tanıtıldı, ancak 2017’de kaldırıldı ve Kurul, eski yıl sonu değerlendirme modeline geri döndü.

10. ve 12. sınıf kurul sınavları da pandemi sırasında tek seferlik bir önlem olarak iki üç döneme ayrıldı, ancak bu yıl çok önemli sınavlar için yıl sonu sınavının eski formatı yeniden başladı.

NCF taslağı, 11. ve 12. sınıflar için iki dönemlik sınavlar önerirken, bunlara “modüler tahta sınavları” diyor, 9. ve 10. sınıflar için takvimi ikiye bölmenin “gereksiz” olduğunu öne sürüyor.

Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerine göre, son aşamasına gelen taslak yakında paydaşların geri bildirimi için kamuoyuna açıklanacak ve yeni sistem 2024 akademik oturumundan itibaren uygulanmaya başlayacak.

NEP 2020’ye göre, orta seviye, orta seviyenin konu odaklı pedagojik ve müfredat tarzına dayanan dört yıllık çok disiplinli bir çalışmadan (9-12. Sınıflar) oluşur … öğrenciler için daha fazla esneklik ve konu seçimi.

Sekiz müfredat alanı Beşeri Bilimler, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri, Mesleki Eğitim, Beden Eğitimi, Sanat Eğitimi, Sosyal Bilgiler, Bilim ve Disiplinlerarası Alanlardır.

Orta öğretim iki aşamaya ayrıldı — 9-10. sınıflar ve 11-12. sınıflar. Fen bilimleri, sosyal bilimler, beşeri bilimler gibi geniş müfredat alanları 9. ve 10. sınıflarda sunulmaktadır. Her müfredat alanında tarih, fizik ve dil gibi disiplinler 11. ve 12. sınıflarda derinleşmeye olanak sağlamak için verilmektedir.

9. ve 10. Sınıfların yapısını açıklayan NCF taslağı şunları belirtir: “10. Sınıfı tamamlamak için öğrenciler, 9. ve 10. Sınıflarda iki yıllık toplam 16 temel dersten mevcut sekiz müfredat alanının her birinden iki temel dersi tamamlar. Her iki sınıf da yıllık bir yapı izleyecektir (bu sınıflarda bir dönem yapısı mümkündür, ancak tüm öğrenciler gerekli tüm dersleri alacağından gereksizdir).

“Öğrenciler 10. Sınıfın sonunda sekiz tahta sınavını geçmelidir – bunlar, 9. ve 10. Sınıflarda öğrenilen her bir müfredat alanındaki iki temel dersin her birini değerlendirir. Nihai sertifika, sınavların her birinin kümülatif sonucuna dayanmaktadır.” diye ekliyor.

Eski ISRO başkanı K. Kasturirangan liderliğindeki ulusal yönlendirme komitesinden gelen taslak, bilim, sanat veya beşeri bilimler ve iş dünyasındaki mevcut akış uygulamasının, akımlar üzerindeki çeşitlilik Kursları ile hem genişlemeye hem de angajmana izin veren bir tasarımla değiştirilmesini öneriyor. ve öğrenciler tarafından seçilen alanlarda derinlik.

11. ve 12. sınıflar için aynı sekiz müfredat alanı sunulmaya devam edecek, ancak müfredat alanları içerisinde seçmeli dersler konuya göre tasarlanacaktır (örnek: beşeri bilimler dersi dil, edebiyat ve felsefe sunacaktır). sıkı nişan.

“Bu seviye dönemlere ayrılacak ve her seçmeli ders bir dönem olacaktı. Öğrencilerin 12. Sınıfı tamamlamak için 16 seçmeli dersi tamamlamaları gerekir. Öğrencilerin uygun bir genişliğe sahip olabilmeleri için en az üç müfredat alanından disiplin seçmeleri ve o disiplinde dört seçmeli dersi tamamlamaları gerekmektedir.

Örneğin, bir öğrenci kendi içinde sosyal bilimler (müfredat alanı) ve tarih (konu) seçerse, tarih alanındaki dört dersi de tamamlamalıdır. Daha sonra ikinci anadal olarak beşeri bilimleri seçebilir ve dört felsefe dersi alabilirdi. Matematik, bilgisayar bilimlerinde dört ana dal ile üçüncü çalışma alanı olabilir. Dördüncü ders bloğu, önceden seçilmiş olan üç çalışma alanından birinden veya tamamen farklı birinden gelebilir.

“Alternatif olarak, bir öğrenci Fen (müfredat alanı) ve Fizik (disiplin) seçerse, Fizik’teki dört dersi de tamamlamalıdır. Daha sonra ikinci bir müfredat alanı olarak sanatı seçebilir ve dört müzik dersi alabilir. Matematik, matematikte dört ders içeren üçüncü müfredat alanı olabilir. Dördüncü ders bloğu, halihazırda seçilmiş olan üç müfredat alanından birinden veya tamamen farklı bir dersten gelebilir” diyor taslak.

NCF dört kez revize edilmiştir – 1975, 1988, 2000 ve 2005. Önerilen yeni revizyon, çerçevenin beşincisi olacaktır.